Sunday, April 24, 2011

Cinta kami lagi..

Ahakss..post sebelum ni dah cerita kisah cinta antara saya dan suami..sekarang cerita kisah cinta hasil cinta kami lak hehe..anak-anak la..

Cepat masa berlalu kan? Bila termenung sorang2 teringat cinta kami dulu yang mungkin tak kesampaian..tapi akhirnya kami bersatu..Semua kuasa Allah..dan hari ini kami dengan penuh bangga dan berSYUKUR dah ada 2 anak gadis..dan dalam beberapa hari lagi ahli keluarga kami akan bertambah. Insya Allah masih lagi Allah ingin kurniakan kami anak gadis. Syukur, Syukur, Syukur Alhamdulillah. Ada teman yang dah lama kahwin belum dikurniakan sorang anak pun..tapi kami tiap2 tahun dikurniakan rezeki dariNya..apa lagi yang mampu kami katakan kecuali bersyukur dengan nikmatNya yang amat besar ini.

Buah cinta pertama kami, Leeya Khalisyah baru nak masuk 3 tahun 11 September 2011 ni. Kami panggil dia kakak. Khalisyah masa kecil anak yang mudah dijaga. Jarang demam-demam. Seingat saya masa umurnya setahun lebih baru dia ada demam. Sebelum tu takde. Khalisyah suka tengok tv. Masa kecil dia suka tengok video klip, lepas tu suke kartun. Kartun faveret dia Mickey Mouse. Sekarang masih suke kartun dan video klip. Anak sulong ni suke sangat menari2. Mulut pun petah. Dia dapat berjalan masa umur dah masuk 1 tahun 2 bulan. Tapi yang bagusnya bila dapat mentih dia terus kuat. Takde tatih jatuh2 lagi. Sekarang Khalisyah dah pandai membilang 1-10 dan dapat mengenal nombor dalam bahasa Melayu dan Inggeris. Abjad pula dah banyak yang dia kenal. Abjad pertama yang dia kenal W. Ni semua hasil dia bermain dengan laptop yang mama dan apak belikan masa birthday Kedua dia. Mama dan apak pantau sikit-sikit dia belajar. Pelat lagikan so, saya dan suami betulkan sebutan dia. Alhamdulillah, semoga dia akan membesar menjadi anak yang solehah dan pandai belajar.

Buah cinta kedua, Leeya Khairina. Lahir pada 10 Februari 2010. Jadi umurnya baru 1 tahun 2 bulan. Masa kecil Khairina agak mencabar sikit. Sebab dia susah nak tidur dan asyik terjaga malam. Banyak kali lak tu..tapi alhamdulillah sekarang dah okey. Khairina lagi keletah dari kakak. Sekarang dia dah pandai sebut mama, apak, aki, wan, kakak, mak, ayah, mimi (minnie mouse) dan banyak lagi la. Khairina lagi cepat belajar sebab dia ada cikgu. Khairina dapat berjalan masa umur 1 tahun 1 bulan. Awal sikit dari kakak. Khairina kami panggil adik. Dia pun dah pandai one sampai five. Budak kecik ni akan ikut apa saja yang kakak buat. Kakak lari dia lari. Kakak minum susu dia minum. Kakak ketuk dia, dia ketuk kakak. Kekadang kelakar tengokgelagat dua orang ni. Bila kami keluar ramai yang tanya mereka ni kembar ke? Hehe kelakar kan. Camne orang leh tanya camtu sedangkan saiz mereka berbeza la. Mungkin bila dah masuk tadika ke saiz diorang akan sama. Muka lak memang sama.

Sekarang kakak dah pandai sayang adik. Share mainan dengan adik. Ada masa bergaduh jugak. Berebut mainan. Sampai bercakar2. Adik pun dah pandai bantai kakak. Ada masa dengar mereka ketawa mengekek2. Adik akan ketawa kakak dia buat lawak. Atau kakak ketawa adik dia buat lawak.

Mama akan rindukan masa kecil kamu berdua.. yang walaupun amat memenatkan mama, kami amat menghiburkan mama. Mama mesti akan rindukan waktu sekarang. Waktu kakak dan adik berebut nak baring sebelah mama. Berebut nak baring sebelah apak dengan mama. Mama tak putus2 berdoa semoga anak-anak mama akan rapat sehingga bila-bila pun. Walaupun mama dan apak dah tiada lagi.

No comments: