Monday, July 23, 2012

Selamat Hari Lahir dan Selamat Ramadhan

Alhamdulillah..hari lahir ke 32 saya jatuh pada hari yang sama umat Islam Malaysia menyambut 1 Ramadhan. Terharu dengan en hubby yang beria pergi cari udang dan ikan untuk dibakar masa berbuka puasa. Berpeluh-peluh dia bakar ikan dan ayam petang tu. Hadiah belum dapat..hehe. Dia tanya saya nak apa? Apa lagi yang saya nak dalam hidup ini..dikurniakan suami yang baik seperti dia dan mendapat anak-anak yang sihat lagi comel telah melengkapkan hidup saya. Saya cuma berdoa agar kebahagiaan saya ini akan bertambah bila si gadis 3 orang itu membesar menjadi anak yang solehah dan mendengar kata baik pekerti dan molek segalanya. Besarnya harapan seorang ibu. Juga berdoa semoga suami yang sangat  ringan tulang dan penyayang ini akan sentiasa bersama saya. 

Bila bergurau-gurau dengan hubby. Saya selalu cakap..Kalau boleh biarlah syg mati dulu. Dia mesti cakap apa yang mengarut ni. Saya mesti jawab..saya tak sanggup melihat dia yang 'pergi' dulu..jadi biarlah saya yang 'pergi' dulu. Itu gurauan sahaja. Sebagai hamba Allah. Kita berpegang kepada Qada' dan Qadar..

Semoga Ramadahan kali ini akan memberi jutaan rahmat kepada semua umat Islam.

Happy Birthday Myself

No comments: