Monday, July 30, 2012

Bila Leeya Khaisara demam

Khamis lepas, saya telah apply cuti rehat bagi menyempurnakan beberapa kerja. Tup tup malam sebelum tu badan Sara dah suam-suam, tidur pun asyik merengek-rengek. Saya pun bawalah dia tidur di bilik lain sebab risau kakak-kakak dia terjaga.

Bila time bangun sahur badan dia dah panas sangat.. Hubby keluar gi seven 11 belikan cool fever lagi. yang dalam stok dah habis. bagi dia makan paracetamol..kemudian dia tidur balik. Dalam hati terdetik gak..ish baby ni, elok mama apply cuti dia lak demam hehe.

Pagi-pagi hantar dia rumah pengasuh gak, sebab saya memang ada appoiment yang susah nak dielakkan. Ingatkan lepas habis urusan tu nak gi shopping raya tapi tak dapat la.

Tapi kuat betul penangan demam Sara. Dia tak nak diletak pun..makan pun tak nak. main pun tak nak. Asyik merengek je. Melalak pun ada. Time dia melalak saya perhatikan dalam mulut dia kot-kot ada ulser. Rupanya gusi dia merah sebab nak tumbuh gigi ke 3. Sara ni awek muda tau dah setahun 3 bln baru nak tumbuh 3 gigi. Berjalan pun belum..tapi asyik nak orang pegang tangan dia untuk bertatih. Tapi bila dia demam, saya sebagai mama sangat kesian dengan dia asyik menangis je..Nak dukung. Dah tu ada masa dia mengamuk bila saya dukung. Nak apak pulak..hurm..

Hari ni..alhamdulillah badan dia dah tak panas. Gigi pun dah keluar. Tapi dia tetap belum selesa dan nak merengek lagi. Sara sayang..kalau badan awak tu kecil takpe..Ni tembam lenguh mama ngan apak tau.hehe

Nilah rupa budak demam tu..baring elok je..kalu tak jangan harap dia nak baring camni hehe


Nilah rupa kalau dia sihat hehe

No comments: