Tuesday, July 27, 2010

Tension sih..


26 Julai 2010..Isnin..first time sejak jadi cikgu aku terlibat dalam Hari Kantin..dulu time sekolah hari ko-ko takla rugi coz barang byk di'sponsor' oleh parents..

Siapa yang bersalah?Gerai akuk mengalami kerugian sehingga RM90+..malu pun ada coz tak balik modal pun..modal yang diberikan tak dapat dipulangkan..Akukah yang bersalah? aku dahla takde bakat berniaga dan kepimpinan..tak layak aku ni jadi ketua bagi apa2 pun..bila jadi ketua panitia takde satu pun aktiviti yang jadi..bila jadi ketua rumah..makin hilang kegemilangan..dulu juara sebab ramai budak2 ala atlet..bila terpaksa ambil alih jadi ketua time berniaga sah..aku HANCURKAN segalanya..

Aku malu sangat2 dengan rakan2 terutama sekali Ustaz Saufi..Aku kenalah muhasabah diri sekali lagi..mungkin aku boleh dengar cakap2 NS tentang orang ni wat ni wat ni..mungkin aku boleh cakap orang tu salah orang tu salah..tapi semua ni tak tenangkan hatiku...

Maafkan saya Unit Koko SKSD..saya dah rugikan duit sebanyak RM90++..saya rela gantikan duit itu..


1 comment:

Sufia Mahzan said...

Yelah, bila jd sst kite mudah nak blame org tanpa reflex pd diri kite sendii. Saya pun rugi, bezanya saya sorg yg handle tanpa libatkn org lain. Maybe sbb tu saya x tension sgt. Xpelah, jdkan ini 1 pengalaman or maybe kalau kite rasa xde bakat, biarlah org yg lbh berbakat uruskan.