Wednesday, July 7, 2010

Aku terkenang..

Lame tak taip kat blog ni..1 sebab laptop masuk wad aritu..2 sebab kekangan masa..3 sebab tak tau nak taip ape..

Tadi layan drama Korea kat tv8 My Fair Lady..dulu time duk puchong sorang2 tak miss tgk drama korea ni..sekarang nak tgk berita pun tak sempat..malam ni budak2 tido awal..kak long kul 8.30 dah tido..adik lak 8.45 tido..mr. hubby ada extra class..

Nak iron baju for esok takde mood lak..tetiba teringat kat sorang member dulu..rindu lak kat dia..

Tapi hidup dia diuji Allah..masa semua orang sibuk ngan kerjaya..dia mabuk cinta..mabuk..mabuk dan hanyut dalam hubungan terlarang..akhirnya hubungan yang terlarang membuahkan hasil..dia mengandung di luar pernikahan..demi masa depan cucu yang dikandung..dan menjaga maruah keluarga..dia dinikahkan dengan boy friend yang telah ambil hak sebelum waktunya..aku tak tau siapa yang salah..tapi kenapa orang yang belajar sampai universiti..lengkap dengan didikan agama..hanyut juga..itulah manusia yang sering alpa..

Lama tak jumpa dia..kalu dulu lepak ngan member2 mesti orang tanye aku pasal dia..mana dia..keje kat ne..tapi aku pun tak tau..kami lost contact..bila aku dah posting cikgu..ada sekali mak call ckp si dia tepon..mtk no fon aku..baguslah..akhirnya dia contact aku..dah ada dua anak rupanya..aku masa tu solo lagi..alhamdulillah..dia bahagia..yang lepas dah lepas..time aku kawin dia datang..hanya dia kawan sekolahku yang datang..

Sekarang lost contact lagi..anak aku dah dua..anak dia dah berapa ek?dulu dia belum ada kerja tetap..sekarang apa khabar dia ek??

aku harap dia bahagia dan sihat selalu..

No comments: