Tuesday, June 14, 2011

Ceritaku

Alhamdulillah..anak kecilku dah berusia 1 bulan..berat masa lahir 3.9kg berat selepas berusia sebulan 4.7 kg..patutla lenguh lengan mama pangku dia hehe..

Hari ni nak cerita pasal kejayaan saya selepas melahirkan anak ketiga ni..berjaya turunkan berat badan ke? hehe..berjaya gak..tapi badan maintain macam sebelum pregnant la..turun sikit je hehe..
Kejayaan yang saya maksudkan adalah berjaya susukan anak dengan susu ibu untuk sebulan dah.. anak pertama dan kedua, saya kurang berjaya.. mesti dah bergantung sepenuhnya pada susu formula.. anak ketiga ni saya kuatkan semangat dan selalu berdoa agar dimurahkan rezeki untuk anak saya. Alhamdulillah..susu saya ada dan insya allah mencukupi untuk anak saya.

Pagi tadi saya telah mengepam susu menggunakan pam yang dipinjam dari sahabat saya..Pn Unai. Teruja sangat saya bile nampak susu menitis-nitis keluar dari pam tu. Pam sampai setengah jam untuk ke dua-dua belah dan saya berjaya menghasilkan 3oz. Kejayaan yang paling besar untuk saya sejak bergelar ibu. Insya Allah saya akan cuba hasilkan dan kumpulkan susu untuk anak ketiga ini Leeya Khaisara. Anak pertama dan ke dua maafkan mama kerana cetek ilmu dan terlalu cepat dengar cakap orang2 sebelum ini.


2 comments:

Anonymous said...

Selamat berjaya mak ngah!!!
Minum teh yg kak long bagi sample tu yek! :-)

angahida said...

takdelah..mana ada k.long bg sample..k.long mkn pil lak la