Wednesday, March 23, 2011

Persiapan kelahiran

Lagi 7 minggu EDD..tapi rasenya lagi 5 minggu je kot..saya akan lahirkan baby ke 3 saya.. saya pun dah rase tak larat sangat dah.. nak bangun pun dah susah.. masa mengandung anak pertama dan ke dua, alhamdulillah saya dapat lalui dengan jayanya.

Ermm bercakap mengenai persiapan kelahiran, baju baru untuk si kecil dah beli. Saya belikan yang berwarna coklat, hijau dan oren. Takde yang ropol-ropol macam masa saya belikan untuk Khairina. Tapi cuma 4 pasang baju baru. Sama macam Khairina. Cuma belum basuh dan masukkan dalam beg. Suamiku pun dah tanya. "Bila mama nak siapkan barang baby?".

Ermm tak sempatlah lagi, cuti seminggu aritu balik kampung. Baju-baju si kakak-kakak yang masih elok pun belum dibasuh lagi. Memang kesuntukan masa sekarang. Khairina pun tengah lasak. Kadang dia kacau kakak, risau lak nak biar dia main berdua je. Takut kakak tolak or pukul dia..sebab dia kacau kakak. Tapi bila tengok diorang sayang-sayang.. saya rasa bahagia sangat. Semoga kasih sayang diorang akan kekal sampai bila-bila..

Ada lagi barang yang hendak dibeli, cuma hubby lak asyik bz dengan kelas tambahan la, latihan sukan la. Siapa cakap kerja cikgu senang ek? Kami pun ada komitmen tersendiri..bukan setakat mengajar di dalam kelas je. Takpe la saya pun dah cakap dengan hubby, ada lagi barang nak dibeli. Mungkin lagi sehari atau 2 dapatla tu.. Ingat nak amik cuti sehari siapkan barang-barang tu. Tapi tak decide lagi bila. Lagipun kerja kat sekolah ni banyak lagi. Saya nak cuti dengan seronok nanti. Tak nak la time cuti orang tepon tanye pasal cuti hehe..

Tu je la celoteh saya kali ni.. Dah lari dari tajuk pun hehe.. Kat sekolah sekarang saya free sikit sebab ada budak praktikal ambil kelas saya. Tapi untuk sebulan je. Ada kerja nak dibuat, tapi kena tunggu Cik Sephia ada.


No comments: