Tuesday, March 8, 2011

Kenapa menangis sayang?

Hari ni gi kerja sama-sama..coz balik kerja saya ajak suami ke hospital untuk booking kelas peneman.. tapi kelas dah penuh sampai tarikh saya bersalin..staff nurse kat situ pesan supaya mintak je ngan nurse labour room nanti.. hati saya dah risau ni..anak pertama dan kedua si dia bersamaku..harap-harap nurse bagilah suamiku masuk nanti.. saya takut..dan saya nak suami menyaksikan sendiri pengalaman saya bersalin kesemua anak kami..

Okkay..berbalik kepada tajuk di atas..entah kenapa kak long menangis masa hantar dia ke rumah pengasuh..siap pegang kaki saya dan suami..sayang mama go work la..dia tetap menangis.. Saya minta makcik tu angkat dia masuk dan saya tutup pintu pagar..sedih hati mama kak long.. kenapa kak long menangis..mama kena tolong apak..mama pun kena kerja supaya dapat bantu apak..nanti nak beli baju kakak dan adik-adik, beli toys..

Sepanjang hari saya fikir..apa yang saya dah buat kebelakangan ni..hinggakan kak long macam susah hati.. tak tenang hati mama sayang..

5 comments:

ummu syifa said...

mencabar gk bila anak2 makin membesar n bertambah ek kaksu...kdg2 anak sulong yg lebih manja dari adik2..mcm along saya..sampai besor baring kt riba mok..kitorg adik2 nyampah ngn dia..hak3!!!

Sufia Mahzan said...

ala sedihnye..

ade lah bende yg dia tak dpt tu..

angahida said...

anak sulong manje lebih sbb mase kecik dia kurang dpt bermanje..kalu dia nak bermanje mse beso takpela..jgn dia jauhkan diri terus dari mak bapak dia..mcm artikel yg misz sephia tag kat i tu..

Anonymous said...

emmm, dpt bygkan muka kak long mcm mana. sedeynyer... sbb tu mok de nak ada jurang antara danish dgn adik dia. biar danish dpt k/syg secukupnye. xnak jadi mcm mak die yg sulung ni :-P

angahida said...

mak khalisyah tak tau..coz dia x pnh ada adik pun hehe..