Monday, January 31, 2011

Rezeki Dari Allah..

Dah tiga hari hujan turun tek henti-henti..baju pun tak kering..tapi itu semua kerja Allah..dah putaran alam..Hujan berangin lak tu..sejuk..malam tadi badan pun rasa seram sejuk je. Cakap ngan hubby dia suruh gi klinik pagi ni minta cuti sakit. Tapi bila ingatkan GB nak observe saya kuatkan jugak badan ni. Bila dah tengahari dekat-dekat waktu nak balik perut rasa senak, kepala rasa pusing dan badan pun seram sejuk je..tekak pun sakit. Nak demam kot?

Balik tadi ajak hubby gi klinik. Doktor check erm.. ada demam sikit dan tekak pun merah. Kerana diriku begitu berharga doktor bagi cuti sakit untuk esok. Dan hubby terus mengambil peluang berharga ini untuk mengintai baby dalam perut saya. Doktor cakap kedudukan baby melintang. Uri pun bawah..tapi jangan risau kerana masih awal. Masa kak long dan kak ngah pun gitu gak..bila dah 7, 8 bulan baru baby pusing dan uri naik..Inya allah..semua akan selamat. Doktor juga kata jeng..jeng..jeng.. kemungkinan kami akan dapat gegirl lagi. Tapi tak pasti sangat. Hubby cakap kami tak kisah..syukur dapat anak, ada orang langsung tak berpeluang ada anak.

Terima kasih anje kerana begitu memahami. Walaupun saya nak anak lelaki seorang tapi jika ditakdirkan Allah semua anak saya perempuan. Saya terima dengan redha. Setiap anak membawa rezeki kepada kami tak kira lah lelaki atau perempuan. Yang paling penting baby ini sihat dan sempurna seperti kak long dan kak ngah. Mama sayang kamu semua.

2 comments:

Sufia Mahzan said...

WHATTTT!!!! Cuti ke esok? Sampai hati tinggalkan i sorang2.. Sape nk teman i kt kampung batak tu? Huhu..

angahida said...

erm..dpt mc..akak demam sbb sakit-sakit badan la..nti mtk tukar ngan cikgu ainol..ckp u jd camerawoman..sorry pia..