Sunday, October 31, 2010

KSSR..ape tu??

Hurm..nak kena bersihakan ruang ni skit..dah byk habuk2 dan sawang2..

Last week aku gi kursus KSSR (Kurikulum Standard Sekolah Rendah) yang akan bermula tahun depan bagi menggantikan KBSR..dulu GPK1 selalu cerita betapa peritnya dia dan kawan2 masa KBSR nak bermula..mungkinkah aku akan mengalami apa yang dirasakan oleh beliau??
Masa kursus tu aku mmg blurr sgt2..yang JU ajar cara untuk kami mengajar pada tahun hadapan..ohh ye bagi subjek BI..yang merupakan subjek minor aku..tp dah jadi major lak hehe..tiap2 hari sepanjang 1 minggu menggunakan modul yang berlainan..banyak aktiviti dan teaching aids yang kena disediakan..kuang2 bab ni aku mmg kureng..nanti rajinnya sekejap je..pastu tak sampai ke mana..bkn ape kerja lain pun byk lagi..

Sekolah tinggal lebih kurang 3 minggu lagi..minus cuti deepa, cuti raya qurban, cuti peristiwa,weken..tinggalah lebih kurang 10 hari..kertas periksa baru 1/3 bertanda..lagi 2/3 soon..hehe..

Rase macam nak buat check list tugas la kat sini..
  1. tanda kertas 2/3 lagi
  2. isi e-markah
  3. isi buku ADAB
  4. isi laporan RMT kelas
  5. kemaskini fail murid
  6. perancangan strategik panitia Math
  7. Meeting kali ke3 panitia Math
  8. In house KSSR panitia BI
  9. Yearly scheme BI yr 1 (aku tak tau nak mula pun)
  10. aids utk BI yr1 (coz pemantauan akan dibuat awal thn depan)
Wah meriah jugak tugas akhir tahun ni..tolong..tanganku ada dua je..kalu menapi dua2 boleh guna tapi untuk menulis satu je yang boleh guna..

Ape la aku mengarut petang2 ni..perut pun rase lapar lak..

Ya Allah semoga aku dapat siapkan kerja2 aku dengan baik agar tak susahkan mana2 pihak..amin.

No comments: