Thursday, August 28, 2014

Nak start balik..

Lama sangat tak update..saya rasa nak start balik la berblog ni..bukan nak cerita pasal orang tapi sebagai kenangan buat generasi saya yang akan datang..
Birthday ke 34 saya dah lepas..menandakan saya semakin matang dalam hidup..anniversary wedding pun dah ke 7..kalau kanak2 baru masuk darjah 1..masih banyak yang perlu dipertingkatkan..
Alhamdulillah..banyak2 syukur..anak2 saya Leeya Khalisyah, Leeya Khairina serta Leeya Khaisara membesar dengan sihat dan aktif. Kiranya tahun ni yang belum sambut hari lahir kakak je la..
Dalam masa tak sampai 2 bulan lagi rumah yang menjadi tempat berteduh, tempat kenangan cinta dan tempat anak2 melalui zaman baby dan awal kanak-kanak akan bertukar hak milik..suami saya bertegas nak jual rumah kami dan membina rumah sendiri..di mana?sudah dalam perancangan tetapi belum confirm..Saya? Dalam fikiran saya hanya kosong..terlalu sayang saya dengan rumah ini..tetapi jika ada yang lebih baik saya redha..saya cuma berkira-kira habiskan saat2 indah di rumah ini..
kehidupan saya sebagai ibu pula..saya rasakan makin baik..tiap-tiap hari sebolehnya saya masak..cuma bab lipat baju belum berjaya..tanyalah mak saya..dari dulu sy memang tak suka lipat baju..leceh..kat rumah saya ada 4 bakul baju belum berlipat..1 anak2 punya, 1 saya punya..suami semua pakaian dia saya gantung..2 lagi kecil ke..pakaian kecil saya,anak2 dan suami..
Banyak saya nak coretkan..hati saya kadang kosong..banyak yang saya fikirkan tapi saya tak tau nak selesaikan atau ceritakan kepada sesiapa pun..
dan berita baik saya..esok kakak, abang ipar dan emak saya akan datang ke Melaka..mungkin kali terakhir di rumah ini..ya Allah panjangkan dan sihatkan emak ku semoga dia dapat melihat tempat berteduh anak bongsunya nanti..


No comments: