Wednesday, October 24, 2012

Khalisyah dah besar..











Dia lahir menjadi permata hati sulong kami 4 tahun yang lalu..11 September 2008 menjadi peristiwa ber'darah' bagi mama. Dia sungguh comel..bermata sepet seperti suamiku..muka pula persis anak cina..wajahnya sering menjadi tempat singgah ciuman mama dan apak. Hari berganti hari..dia makin membesar, makin cantik, makin bijak dan makin nakal (mengikut persepsi saya..ibunya)

Si Leeya Khalisyah ku akan ke sekolah tadika pada tahun hadapan. Mama teruja sangat-sangat..Khalisyah pun nampaknya sama. Bila lalu kawasan bakal sekolahnya selalu dia cakap nak gi school kakak.. Suami jelaskan tahun depanla..bulan 1 sekarang baru bulan 10. Tak taula dia faham apa hehe..

Mama rasa sedih sedikit.. dia akan bersekolah, akan lebih berdikari, akan sibuk dengan dunia sekolah nanti yang pasti mama akan sedikit jauh dari dia nanti. Mama sayangkan kakak..tapi rezeki keluarga kita 'mewah' dalam usia sekarang kakak ada dua adik..kakak jarang dapat bermanja dengan mama dengan apak..tapi kami bukan berhenti menyayangimu sayang. Mama dan apak selalu marah kakak.. sebab kakak masih juga kecil dan ingin bermanja. Tapi mama dan apak terpaksa dahulukan adik-adik. Maafkan mama sayang..mama tetap akan sayangkan kakak sampai bila-bila pun. Sampai masa kakak akan faham..Masa rasa sudah cukup keluarga kita. Mama akan tebus masa yang kakak tak dapat dulu. Kakak jangan malu bila mama cium kakak, peluk kakak. Sebab di hati mama..kakak tetap anak kecil mama. Kakak memanjat..mama tetap menjerit macam kakak masih berumur setahun..kakak minum air, mama masih risau tumpah.. kakak nak makan mama tetap nak suapkan.. Sampai kakak pernah cakap dengan mama..KAKAK DAH BESAR LA.. hati mama merintih..rindukan kakak yang kecil dahulu.. Kakak minta mama angkat..tapi mama tak larat dah..

Borang sekolah kakak mama dah isi, terlalu excited.. gambar yang cikgu sekolah kakak nak nanti petang mama pergi ambil kat kedai.. Kakak nak beg sekolah..nanti mama belikan. Kakak juga minta kasut baru..ya nanti mama belikan.. Alat tulis kakak pun mama dah belikan..

Mama takkan berhenti menyayangimu Leeya Khalisyah.. Kakak tetap baby mama..sampai bila-bila pun.

2 comments:

ummu syifa said...

Kejap je eh..dh nak sekolah dh anak kaksu...semoga khalisyah jd contoh untuk adik2!!

angahida said...

ye la..kejap je..besor doh dia..rindu saat2 dia kecik..ya semoga khalisyah jd contoh untuk adik2..