Monday, September 19, 2011

Nina..Nina..

Inilah budak kecik banyak kerja tu..Nak bergambar pun susah ;)

Hari ni saya nak tulis mengenai anak kedua saya. LEEYA KHAIRINA BT MOHD KHAIRULSHARIL yang dipanggil adik oleh kami dan kadang-kadang kak ngah dan selalunya Nina. Nina lahir pada 10 Februari 2010. Amat mudah untuk melahirkan anak kedua ini. Berat dia pula berbanding kakak dan adiknya paling ringan iaitu 3.2kg je. Kak Long 3.7kg dan baby 3.9kg. Semasa dilahirkan Mata Nina dah terbuka. Tak macam kakak yang hanya sebelah buka dan sepet aje ;). Sara masa lahir pun terbuka mata. Dalam usia dia 1 thn 7 bln ni Nina adalah anak yang amat aktif. Mulut dia juga ringan. Cepat dapat bercakap. Tetapi masa umur setahun baru giginya tumbuh. Masa injection setahun setengah pun dia tak demam.

Hehe bercerita tentang Nina mesti saya rasa nak senyum je.. Dia ni aktif sangat. Masa kak long usia sepertinya kak long boleh bertahan di depan tv tengok cerita kartun. Tapi Nina tak dapat duduk diam lebih dari seminit pun..Ada aje aktiviti dia.

Patut la ramai orang tua cakap anak kedua memang camtu. Agaknya hubby dulu pun camtu. Dia cool je..cousin dia kacau pun dia buat dek je..takde nangis atau lawan. Semalam, saya tidurkan baby dalam bilik. Hubby lak terlelap depan tv. Kak Long tengok Baby TV..saya cari Nina. Eh dalam bilik mainan takde. Bilik lain pintu bertutup. Dia belum sampai nak buka pintu sendiri. Bilik air memang tertutup je.. Saya cari dia bawah ampaian..kadang-kadang dia suka duk bawah aampai J. Eh mana si Nina ni..tup-tup ada dalam bilik dekat mesin basuh tengah main air yang saya tadah sebab paip air leaking. Ya Allah Nina..kak long tak pernah main semua ni. Hehe.. Kak long macam penggeli orangnya..takkan keluar tanpa selipar tapi Nina tak kisah. Hubby cerita semalam kat umah mak mertua Nina main cabut rumput dan dia hambur pasir. Nina..Nina..saya bukan nak bandingkan dia. Bukan nak cakap kak long baik Nina tak baik. Tapi kelakar gelagat anak-anak. Bab kata pepatah.. Dalam setandan pisang macam-macam rupa bentuknya. Hehe..

3 comments:

Sufia Mahzan said...

Auntie sayang Nina!

Dia aktif cari akal tu..budak bijak!

ummu syifa said...

sgt best ada 3 ank dara tomei2 mcm tu..

angahida said...

aah budak bijak and notty..harap2 semua anak mama membesar dgn bijak hehe


sangat best la..mek na cepat2 ada anak lg hehe..tahun depan ek geng ngan sufia