Monday, June 28, 2010

Apa erti SETIA??

Ramai kawan ramailah pengalaman yang kita kutip..aku confius sgt2 kenapa orang boleh curang dengan pasangannya..time aku bercinta pun aku tak berani bohong..ni lagi bila dah kawin..kalau aku bohong dengan mr.hubby mesti aku akan dtg cepat2 dekat dia..dan wat manja2..cakap aku dah tipu dia..tak berani..aku tak berani untuk bayangkan yang aku akan kehilangan kasih-sayang dan cinta dari orang yang menyayangi aku esp. mr.hubby..seluruh hidupku hanya dia..tule..perit kehilangan org yg kita syg..aku dah rasai byk kali..kehilangan arwah ayah tercinta..sahabat baikku masa di kinrara..pedih..ketika kehilangan arwah Aila..aku buntu..tiada lagi rakan yg boleh aku kongsikan segalanya..kerana pernah hidup bersama..dia memahami aku..

bile dengar cerita isteri org kapel ngan suami orang, suami org kapel..isteri tgh preknen..kenapa ek??takde ke perasaan terima kasih pada isteri yg sedang kandungkan zuriatnya..bukan senang dugaan org mengandung ni..aku dah lalui 2 pengalaman mengandung..yang semua org kate aku kuat..ye mmg aku kuat..tp tekanan emosi yg aku alami bukannya org nampak..kalu kantoi macamana ek?ape perasaan pasangan mereka ek??kalu yg lelaki mesti si isteri kena penampar..kalu yang isteri mesti menangis..kesian..takkan da hidup bersama bertahun2 sudah hilang kasih sayang..aku dan mr.hubby walaupun jarang dah berjalan dpt pegang2 tangan, makan suap2, kuar tgk wayang, or dating coz sibuk ngan baby 2 org tu..tapi aku dan dia tau..kami saling sayang dan cinta mcm dulu..sikap dia tetap sama padaku..menolong aku dalam segala hal..hidup aku akan pincaang tanpa dia..takkan aku sanggup melukakan hati dia..

2 comments:

Sufia Mahzan said...

kdg2 org tak appreciate ape yg dia ada smpi dia kehilangannya..
Kalau setia boleh dibeli, itulah benda yang paling saya kumpul dan simpan.

angahida said...

tulah..kalu boleh beli i nak wat potongan gaji la..every month dapat..la la la